Skargi i wnioski
Zasady przyjmowania skarg i wniosków regulują przepisy:
- Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 2062)
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg
i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (t.j. Dz.U. z 2012r., poz.524)
Prezes Sądu Rejonowego jest organem właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądu rejonowego.
Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu okręgowego i sądu rejonowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest
Prezes Sądu Okręgowego.
Organem właściwym do rozpoznawania skarg na działalność Prezesa Sądu Rejonowego jest Prezes Sądu Okręgowego (Pl. Słowiański 6, 65-069 Zielona Góra).
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- na piśmie i przyjmowane przez Biuro Podawcze,
- w formie ustnej do protokołu w sekretariacie Prezesa Sądu,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres: sekretariat@zary.sr.gov.pl lub Elektronicznej Skrzynki Podawczej uPUAP
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
Skargi i wnioski w zakresie dotyczącym działalności sądu, w dziedzinie, w której sędziowie są niezawiśli
jak również zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznane za obelżywe pozostawia się
bez rozpoznania, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę z podaniem przyczyny
pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.